תשלום מאובטח

לשירותך בכל עת

משלוחים מהירים

שירות לקוחות: 1700-704-442 / 04-9937578

התקשרו 1700-704-442 משק זיו קוטפים את הפרחים בשבילך

טיפול בצמחי בית

אין הרבה פריטים שתורמים יותר למראה הבית מאשר צמחיה. לכן, לא מפתיע שבכל דירה, ולא רק בית פרטי, ניתן למצוא שורה ארוכה של עציצים או פרחים. אלא שלא מספיק לרכוש או לגדל את הצמחיה הזו. כאשר התחזוקה שלהם לא נעשית על פי הספר, אורך החיים שלהם עלול להיות קצר במיוחד, והמראה החיצוני הכל חוץ ממרשים. לפניכם מספר דגשים מהותיים בתחום של טיפול בצמחי בית.

הכל מתחיל בהשקיה
הנקודה הראשונה שחשוב להבהיר, כבר בשלב הזה, היא שלא ניתן למצוא נוסחה חד משמעית של טיפול בצמחי בית. לכל צמח, פרח או עציץ יש "הוראות הפעלה" משלו, המתבססות בעיקרן על מועדי ההשקיה וכמויות המים שיש לרתום למשימה. כמובן שאותן הנחיות תלויות לא רק בסוג הצמח, כי אם בתקופה הרלוונטית בשנה. בהקשר הזה, ישנם צמחים עונתיים, אשר נועדו לגדול רק בתקופה מסוימת בה.

מבחינה טכנית, וכדי למנוע לכלוך של הבית, מומלץ להשקות את העציץ או הפרח מעל הכיור, כשחשוב מאד להשאיר בתוכו את המים העודפים שבוודאי יהיו. באשר לעלים (לרבות עלי כותרת), כאשר אלה נופלים, מסיבה זו או אחרת, חשוב לאסוף אותם באופן מיידי, ולו מכיוון שבתנאים אחרים עלולים להתפתח מזיקים וחיידקים מסוגים שונים, שיפגעו במה שנותר מהעציץ.

שיפור מראה העלים
סוגיה משמעותית נוספת בתחזוקה של צמחי בית היא הגוון הספציפי שלהם. הגם שלכל צמח יש את נתוני הפתיחה שלו, אנשים רבים מתאכזבים לגלות שכעבור מספר שבועות או חודשים, המראה שלו מרשים הרבה פחות. על מנת למנוע מצבים מהסוג הזה, וכדי לשמור על הצמח מבריק ונאה תקופה ארוכה, רצוי לנגב אותו, מפעם לפעם, באמצעות מטליות לחות. חנויות המשווקות צמחים מאפשרות פעמים רבות לרכוש מבריקי עלים, שנועדו למטרה הזו בדיוק.